Artėja žiema, meteorologai jau perspėja apie minusinę temperatūrą. Netrukus sugrįš jau pamiršti žiemos rūpesčiai, staiga atvėsus orui ir iškritus pirmajam sniegui susidursime su slidžios kelio dangos keliamais pavojais.
Pasibaigus sezonui ruošiasi kitam
Bendrovės „Panevėžio specialusis autotransportas“ Miesto tvarkymo skyriaus vadovas Sigitas Vainauskas paaiškino, kad įmonė šiam žiemos sezonui pradėjo ruoštis vos tik pasibaigus praėjusiam.
„Ruoštis šio žiemos sezono iššūkiams pradėjome vos tik pasibaigus praeitam sezonui. Įvertinome buvusį sezoną, turėtus pajėgumus, gedimus bei trikdžius. Suplanavome technikos atnaujinimą ir kelių bei gatvių barstymo priemonėms reikalingus pirkimus“, – kalbėjo S. Vainauskas.
Priemonių slidumui mažinti turėtų pakakti
„Įmonės sandėliuose jau yra 900 tonų druskos, 1100 tonų smėlio. Šaligatvių ir gatvių barstymui įsigyta 137 tonos žvyro. Druska perkame iš Maroko, o smėlis ir žvyras – vietiniai. Tikimės, kad priemonių turėtų pakakti. Žinoma, sunku nuspėti, kokia žiema laukia šiais metais. Jeigu taip nutiktų, kad pritrūktume resursų, operatyviai juos papildysime“, – aiškino Miesto tvarkymo skyriaus vadovas ir pridūrė, kad kelininkų žiema neturėtų užklupti netikėtai.
Situaciją keliuose stebi stotelės
Pasak Miesto tvarkymo skyriaus vadovo, žiemą gelbsti sumontuotos kelių dangos ir oro sąlygų stebėjimo stotelės.
„Jos padeda priimti tinkamus sprendimus ir kokybiškai atlikti reikiamus darbus. Iš stotelių gaunama informacija padeda operatyviau reaguoti į besikeičiančias oro sąlygas. Šiais metais kelio būklę stebės dvi stotelės. Jos įrengtos Pramonės ir Paliūniškio gatvėse“, – sakė S. Vainauskas ir paaiškino, kaip jos veikia.
„Stotelių pagalba surenkama informacija apie oro ir kelio dangos būklę: oro ir kelio dangos paviršiaus temperatūrą, rasos tašką, santykinę oro drėgmę. Remiantis šiais parametrais, išmanioji stotelė gali prognozuoti pavojingus reiškinius, tokius kaip plikledis, plikšala, „juodasis“ ledas“, – teigė bendrovės Miesto tvarkymo skyriaus vadovas.
Bendrovės pajėgumai
Pasiteiravus, kiek įmonėje yra automobilių su druskos barstymo ir sniego stumdymo įranga, kiek vairuotojų dirba, S. Vainauskas atsakė:
„Mūsų autoparke yra 10 automobilių, skirtų valyti ir stumdyti sniegą. Iš viso dirba 20 vairuotojų. Jie dirba pasikeisdami – slenkančiu grafiku. Be to, turime 10 traktorių, skirtų šaligatviams prižiūrėti. Dirba 50 teritorijų valytojų. Žiemos sezonui organizuojame 3 brigadas, kurios dirbs miesto teritorijose ir valys šaligatvius, pėsčiųjų ir dviračių takus, skverus. Valymo darbai organizuojami pagal patvirtintus maršrutus. Beje, pernai pirmasis barstymas buvo lapkričio 17 dieną.“
Gatvės suskirstytos pagal lygius
Panevėžyje iš viso valoma 312 gatvių, 105 šaligatviai, pėsčiųjų ir dviračių takai, 24 viešosios erdvės: aikštės, skverai ir kita.
Pirmiausia pradedamos valyti ir barstyti vietinės reikšmės kelių dangos, priskirtos aukštam priežiūros lygiui. Tai 12 miesto gatvių, kurių dangos turi būti nuvalytos ir pabarstytos per 4 val. Vidutinės priežiūros lygiui priskirtos 52 gatvės, jų dangos turi būti nuvalytos ir pabarstytos per 6 val.
Pakankamam priežiūros lygiui priskirta 61 gatvė, jų dangos turi būti nuvalytos ir pabarstytos per 8 val. Žemo priežiūros lygio – 210 gatvių, jų dangos valomos ir barstomos esant būtinybei, siekiant užtikrinti pravažiavimą.
Jūsų Panevėžys, R. Mikučionytės inf. R. Ančerevičiaus nuotr.

