Artėjant žiemai, nuo lapkričio 1 dienos budėjimą pradeda AB „Panevėžio specialusis autotransportas“ Žiemos tarnybos komanda, kuri šaltuoju metų laiku prižiūri Panevėžio miesto kelius ir gatves. Kelininkai jau nuo ankstyvo pavasario aktyviai ruošiasi įveikti sezoninius iššūkius. Specialistai atlieka kelių dangos temperatūros stebėjimus, vertina meteorologų pateikiamą informaciją bei prognozes, tam, kad staiga iškritęs sniegas ir šalį pasiekęs šaltis nesukeltų didesnių grėsmių keliuose ir gatvėse. Dėl šios priežasties bendrovė deda maksimalias pastangas, kad žiema būtų pasitikta atsakingai, pasiruošusi užtikrinti saugų eismą ir tinkamą miesto priežiūrą.
Ruošiamasi nuo ankstyvo pavasario
AB „Panevėžio specialusis autotransportas“ Miesto tvarkymo skyriaus vadovas Sigitas Vainauskas aiškina, kad žiemos sezonui įmonė pradėjo ruoštis iš karto pasibaigus ankstesniam sezonui. „Vos tik užbaigėme praėjusį žiemos sezoną, atlikome jo analizę – peržiūrėjome technikos būklę, identifikavome gedimus, įvertinome atliktus darbus ir iššūkius su kuriais susidūrėme praeitą sezoną. Tai leido mums priimti sprendimus dėl technikos atnaujinimo bei pasirūpinti, kad keliams ir gatvėms barstyti turėtume pakankamai reikalingų atsargų“, – teigė S. Vainauskas.
Pakankamos druskos ir smėlio atsargos
Pasak S. Vainausko, bendrovė šiuo metu sandėliuose turi sukaupusi 1034 tonas druskos, 606 tonas smėlio ir 80 tonų žvyro, kuris bus naudojamas šaligatviams barstyti. Druska yra importuojama iš Maroko, o smėlis ir žvyras – vietiniai. „Šios atsargos yra skirtos tik sezono pradžiai, pirminiams darbams atlikti jų turėtų pakakti, tačiau prireikus papildomų atsargų su bėdomis nesusidursime – esame pasirašę sutartis su tiekėjais, kurie sudarys visas reikalingas sąlygas turimas atsargas papildyti greitai ir operatyviai, kada tik to prireiks “, – teigė Miesto tvarkymo skyriaus vadovas.
Laisvės aikštės, jos prieigų ir kitų atnaujintų šviesių šaligatvių priežiūrai bus naudojama kitokia druska – kalcio chloridas. Bendrovė jau kurį laiką vengia barstyti gatves smėlio ir druskos mišiniu, nes jis labai teršia aplinką. Šis būdas efektyviausiai veikia tik temperatūrai nukritus iki -15 laipsnių. Esant išskirtinėms situacijoms ši priemonė yra naudojama.
Naujos technologijos padeda stebėti kelių būklę
Bendrovė įvertinusi keblumus su kuriais teko susidurti praėjusią žiemą, siekdama tinkamai pasiruošti naujam sezonui įsigijo naują traktorių, žiemos priežiūros įrangą ir barstytuvą, kuris bus sumontuotas ant esamo automobilio. Šios priemonės padės dar efektyviau prižiūrėti miesto gatves žiemos sezonu.
Kelių saugumui užtikrinti Pramonės ir Paliūniškio gatvėse yra įrengtos kelių dangos ir oro sąlygų stebėjimo stotelės, kurios veikia tinkamai ir yra prižiūrimos. Įdiegta moderni stebėjimo sistema leidžia operatyviai reaguoti į oro sąlygų pokyčius. Dvi specialios stotelės, nuolat stebi oro ir kelių dangos sąlygas. „Šių stotelių dėka galime realiu laiku sekti temperatūros, drėgmės ir kitus svarbius rodiklius, leidžiančius prognozuoti galimus pavojus, tokius kaip plikledis ar „juodasis“ ledas. Tai labai svarbu siekiant operatyviai priimti sprendimus dėl kelių barstymo ar valymo“, – sakė S. Vainauskas.
Pasiruošimas žiemai: technikos ir darbo organizavimas
Įmonės parką šiuo metu sudaro 10 transporto priemonių, skirtų sniego valymui ir druskos barstymui. Siekiant darbus organizuoti tvariau, autoparkas turi 2 elektra varomus barstytuvus, taip pat dar 2 yra perkami. Jie yra ne tik ekologiškesni, bet ir darbus atlieka kur kas tyliau, o tai ypač reikšminga organizuojant naktines pamainas.
Kelių priežiūrai skirti 20 vairuotojų, dirbančių nepertraukiamai, pamainomis slenkančiu grafiku. Be to, 10 traktorių prižiūri šaligatvius, o 50 teritorijų valytojų rūpinsis miesto viešosiomis erdvėmis. „Turime tris brigadas, kurios nuolat prižiūrės šaligatvius, pėsčiųjų ir dviračių takus bei skverus. Darbai bus atliekami pagal iš anksto patvirtintus maršrutus“, – paaiškino S. Vainauskas. Jis pridūrė, kad pernai pirmasis barstymas Panevėžyje įvyko lapkričio 16 d.
Esant sudėtingoms oro sąlygoms, planuojama, kad miesto gatvės ir šaligatviai mechanizuotu ir rankiniu būdu bus valomi, barstomi bei kitaip prižiūrimi vadovaujantis nustatytais gatvių ir šaligatvių priežiūros lygiais. Pirmiausia planuojama valyti pagrindines miesto gatves – arterijas, didžiausio pralaidumo gatves, visuomeninio transporto kelius. Valymo darbus planuojama organizuoti taip, kad miesto gyventojai patirtų kuo mažiau nepatogumų.
Panevėžio miesto gatvių priežiūra
Iš viso mieste valoma 312 gatvių, 105 šaligatviai, pėsčiųjų ir dviračių takai bei 24 viešosios erdvės. Gatvės suskirstytos į kelis priežiūros lygius, priklausomai nuo jų svarbos. Aukščiausio priežiūros lygio 12 gatvių turi būti nuvalytos ir pabarstytos per 4 valandas nuo oro sąlygų pasikeitimo, vidutinio lygio 52 gatvėms suteikiamas 6 valandų laikotarpis, o mažesnio lygio 61 gatvei – 8 valandos. Likusios 210 gatvių prižiūrimos pagal būtinybę.
Tokiu būdu įmonė užtikrina, kad Panevėžio miesto keliai ir gatvės bus paruošti žiemos iššūkiams, o gyventojai ir miesto svečiai galės jaustis saugiai net ir nepalankiausiomis oro sąlygomis.
Gyventojams norime priminti, kad vyraujant sudėtingoms meteorologinėms sąlygoms reikia būti atsargiems ir kritiškai įsivertinti oro sąlygas. Vykstant automobilių eismui gatvėse yra labai svarbu įsivertinti atstumus, važiuoti lėčiau ir atidžiau, neskubėti. Pėstiesiems rekomenduojama rinktis tinkamą avalynę ir būti atidiems.
AB „Panevėžio specialus autotransportas“ inf. Ž. Večiorkutės nuotr