Panevėžio miestą prižiūrinti bendrovė AB „Panevėžio specialus autotransportas“ tinkamai pasirengė žiemos sezonui: bendrovės sandėliuose sukaupta pakankamai techninės druskos, smėlio, žvyro, parengtas ir papildytas miesto gatves valysiančių automobilių parkas.
„Pasiruošimas žiemos sezonui – miesto valymui – prasideda gerokai anksčiau nei spusteli šaltukas. Todėl turime užtektinai prikaupę atsargų, o AB „Panevėžio specialus autotransportas“ tinkamai pasiruošė miesto viešųjų erdvių priežiūrai žiemos sezono metu. Staiga pasikeitus orams – iškritus gausiam sniegui, susidarius slidžiai gatvių, šaligatvių dangai – bendrovė pasiruošusi greitai reaguoti ir pasirūpinti miesto gatvėmis bei šaligatviais, jei prireiktų – kelininkai pasirengę dirbti visą parą. Tikime, kad darbai bus atliekami operatyviai ir kokybiškai“, – sako Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktorius Tomas Jukna.
AB „Panevėžio specialus autotransportas“ gatvėms barstyti paruošė 900 tonų techninės druskos, 1100 tonų smėlio, 137 tonų žvyro. Mieste statomos smėlio dėžės su šaligatviams ir pėsčiųjų takams barstyti reikalingu smėliu. Iš viso jų bus apie 450 vnt. ir dar 26 vnt. – smėlio, maišyto su druska.
Atnaujintas ir papildytas AB „Panevėžio specialus autotransportas“ mašinų parkas. Paruošta 10 automobilių, skirtų valyti ir stumdyti sniegą, 10 traktorinių šluotų sniegui šluoti nuo šaligatvių, pėsčiųjų ir dviračių takų. Iš viso slenkančiu grafiku dirbti pasiruošę 20 vairuotojų, miesto teritorijas prižiūrės 50 valytojų. Žiemos sezono metu paruoštos 3 darbuotojų komandos, kurios pagal patvirtintus maršrutus valys šaligatvius, pėsčiųjų ir dviračių takus, skverus. Žiemos sezono metu dirbs iki 100 žmonių.
Dar šį rudenį, bendrovė įsigijo traktorių ir daugiafunkcį ratinį frontalinį mini krautuvą. Traktorius valys sniegą ir barstys važiuojamąją dalį visų lygių gatvėse. Daugiafunkcis ratinis frontalinis mini krautuvas dirbs valant miesto gatves ir viešąsias zonas visus metus. Skaičiuojama, kad traktorinėmis šluotomis iš viso bus valoma per 315 tūkst. kv. m ploto.
Primename, kad Pramonės ir Paliūniškio g. sumontuotos kelių dangos ir oro sąlygų stebėjimo stotelės. Jose surenkama informacija apie oro ir kelio dangos paviršiaus temperatūrą, rasos tašką, santykinę oro drėgmę. Remiantis matuojamais parametrais, išmanioji stotelė gali prognozuoti ant kelio dangos susiformavusius pavojingus reiškinius, kaip plikledis, lijundra, „juodasis ledas“. Kelių priežiūrą vykdantys specialistai, gavę tikslesnius duomenis apie oro sąlygas, priima objektyvius sprendimus, kuriuos kelių ruožus reikia valyti ar barstyti.
Panevėžio miesto savivaldybė miesto gatves, kelius, skverus prižiūri vadovaudamasi patvirtintu tvarkos aprašu, kuriame nustatyti skirtingi nuolatinės priežiūros reikalavimai pagal lygius (I–IV). Priežiūros lygiai diferencijuojami atsižvelgus į miesto zoną, kurioje įsikūrę valstybės, savivaldybių institucijos, sveikatos priežiūros, švietimo, kultūros ir kitos įstaigos, gatvės kategoriją, eismo intensyvumą, viešojo transporto eismo intensyvumą, didžiausią leidžiamą važiavimo greitį.
Panevėžyje iš viso valoma 312 gatvių, 105 šaligatviai, pėsčiųjų ir dviračių takai, 24 viešosios erdvės (aikštės, skverai, kitos viešosios erdvės).
AB „Panevėžio specialus autotransportas“ ir Panevėžio miesto savivaldybės inf. G. Kartano nuotr.
Siekdami gatvėse išvengti galimo plikledžio, Panevėžys ir dar keli miestai – pirmąkart išleido techniką su druska. Ir būta paradokso – druska ant kelių buvo, o plikledžio – ne. Daugiau naujienų – https://lnk.lt/zinios
Posted by LNK Žinios on 2023 m. lapkričio 17 d., penktadienis